Industriens Fond støtter dansk erhvervsliv i kampen mod konsekvenserne af coronavirussen

Dansk erhvervsliv er hårdt ramt i disse dage. Statslige hjælpepakker og fremskudte kommunale indkøb bistår danske virksomheder i en meget uvant situation. Forhåbentlig kan disse tiltag hjælpe mange virksomheder gennem den akutte krise og dens konsekvenser. Selvom mange gode tiltag bliver iværksat i disse dage– offentlige såvel som private – så er fremtiden for mange danske virksomheder behæftet med stor usikkerhed. Heldigvis er der mange danske virksomheder som er økonomisk robuste og det kan bane vejen for særlige muligheder.

Sådan lyder baggrunden for samarbejdet som Intellishore har indgået med Industries Fond, hvor vi gratis tilbyder vores hjælp ved at aktivere vores kompetencer indenfor data, økonomi og digitalisering til at hjælpe dig med at kickstarte din forretning. Læs mere på: www.industriensfond.dk/Corona

Der vil være virksomheder, der netop nu kan bruge ledig kapacitet til at gentænke forretningen. Det kan handle om udvikling af nye produkter og processer i virksomheden, men det kan også handle om innovative tiltag i forhold til værdikæden, salget eller digitalisering af virksomheden. Der er mange muligheder og mange steder at sætte ind. Og her håber vi at kunne bidrage med virksomhedsnær hjælp
Sten Scheibye, bestyrelsesformand i Industriens Fond

Hvad handler Digital Førstehjælp om?

Projektet tager afsæt i behovet for overblik og data-dreven beslutningskraft til at målrettet indsatser til at navigere gennem corona-pandemien. Virksomheder oplever, at der er vendt op og ned på nøgletal hvilket forringer transparensen af f.eks. omsætning og omkostninger. Dette besværliggør beslutninger og efterlader kritiske spørgsmål omkring f.eks. råvare-indkøb, medarbejderstab, og vækstplaner. Vi ønsker at hjælpe virksomheder med at overkomme dette, ved at skabe fuld indsigt i data.

Rådgivningen centrerer sig omkring dynamisk indsigt & transparens i nuværende forretningssituation med data som fundament. Projektets produkt er domænespecifik vidensdeling, et holistisk billede af forretningskritisk data, samt en skitsering af en digital værktøjsløsning til beslutningstagen – Et sådant værktøj kan være Microsoft PowerBI eller Qlik Sense. Dynamisk data indsigt er essentielt for at eksekvere proaktivt på muligheder synliggjort gennem en rapporteringsløsning der beriger data og finder mønstre, indikatorer og årsagssammenhænge. Formålet er at besvare ”Hvilken betydning har Corona krisen haft på vores forretning?” & ”Hvad skal/bør/kan vi gøre anderledes for at navigere gennem krisen med høj kundetilfredshed og sorte tal på bunden?”

Hvilket forløb tilbyder Intellishore?

Et virksomhedsforløb vil tage afsæt i virksomhedens modenhed, og omfanget vil derfor variere. Det planlægges at kunne gennemføre ~16 skræddersyede forløb af hver 50 timer, primært indenfor detail industrien. Rådgivningen vil gå på tværs af følgende aktiviteter:

  • Afsættet & Målet – Fælles kortlægning af nuværende situation, formål og fremtidig ambition; f.eks. hvilke beslutninger skal vi kunne træffe for at navigere gennem krisen?
  • Overblikket – Identifikation og prioritering af tilgængelige data, baseret på værdi, kritikalitet og tilgængelighed/kvalitet
  • Værktøjet – Skitsering af visualiseringsværkstøj for dynamisk indsigt i forretningen
  • Fremtidige muligheder – Dokumentation af oplagte fremtidige aktiviteter for øget værdirealisering

 

Hvordan gavner det din forretning?

Rådgivningens forventede forandring afhænger af virksomhedens modenhed, men omhandler øget indsigt og transparens i forhold til virksomhedens nøgletal. Effekterne af rådgivningen vil af denne årsag være f.eks. overblik over primære omkostninger og optimering af disse, indsigt i centrale faktorer med betydning for omsætning, og forståelse for hvad der driver kundetilfredshed. Herudover vil rådgivningen indebære vidensdeling af best-practice indenfor brugen af data til gavn for virksomheder som f.eks. Palæo, Sticks’n’Sushi & Diningsix kæden. Det overordnende mål er at hjælpe det danske erhvervsliv tilbage på ret køl, samt ruste en lang række virksomheder til effektiv brug af deres data fremover – Også efter corona-pandemien.

Brug for hjælp til at komme videre med din digitaliseringsrejse?

Så ræk ud til Simone eller Amit for at booke et møde, hvor vi kan blive klogere på jeres udfordringer og muligheder og tale nærmere om hvordan vi kan hjælpe jer (gratis).
Simone Chimera
Commercial Growth Director
Amit Luthra
Founding Partner