De seneste år har den offentlige sektor i Danmark øget sit fokus på digitalisering – og al den tvetydighed og kompleksitet som følger med begrebet. De fleste instanser har allerede inkluderet et punkt omkring digitalisering, kunstig intelligens, big data eller lignende i deres overordnede mål for de kommende år. Endvidere har flere også modtaget de nødvendige midler til både at kickstarte og drive en digitaliseringsrejse. Men på trods af det øgede fokus og de ekstra midler, så står mange tilbage med det samme spørgsmål.
“Hvordan får vi accelereret den digitale transformation, og hvad skal vi prioritere i morgen for at skabe værdi?”
Hos Intellishore ønsker vi at skabe transparens og sammenhæng i den offentlige sektor ved at udnytte mulighederne for at arbejde smartere med data og teknologi. Vi har været i dialog med over 30 offentlige instanser i Danmark og dette har givet os et unikt indblik i de udfordringer og muligheder som mange i branchen sidder med. Her er et udsnit af dem, vi har snakket med:
001 | Få mere ud af skattekronerne
Fokus på at identificere de mest værdiskabende tiltag på digitaliseringsrejsen.
002 | Gennemlys kerneprocesser
Skab transparens og øg beslutningsdygtigheden fra direktionen til gulvet.
003 | Arbejd smartere. Udstil. Del. Anvend.
Etabler åbent datasamarbejde på tværs af den offentlige sektor – og gør data mere tilgængelig og forståelig for både organisationer og borgere.
004 | Udnyt teknologisk disruption
Skab platform og læringsunivers for at eksplorere teknologiske muligheder.
Sikkerhedsstyrelsen havde en klar vision om at blive mere datadrevet ved at udnytte eksterne datakilder til at udvide deres beslutningsgrundlag.
De havde allerede en stærk digital dagsorden, men havde brug for vores hjælp til at identificere mulighederne for datasamarbejde til at styrke deres nationale overvågningsprocesser.
Resultatet
Sikkerhedsstyrelsens ambition om at digitalisere deres sagsstyring og blive mere datadrevet i deres beslutningsprocesser havde også affødt et projekt om at digitalisere deres styringstavler for at skabe en dybere indsigt i kerneforretningen gennem automatiseret dataintegration.
For at lykkedes med dette projekt hjalp vi med at optegne ’kunderejsen’ samt modellering og visualisering af beslutningsdygtig data.
Resultat: